Céges felelősség: CSR
A 21. században már a vállalatok szintjén is fontos komoly stratégiai fókuszt kap a társadalmi és egyéb területen történő felelősségvállalás. A CSR a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility) rövidítése. Ez a fogalom a legújabb időkben kifejezetten előtérbe került, hiszen csak így lehet összehangolni az ipari fejlődést az etikus gondolkodással. A CSR fogalma egyszerre fedi le a szociális érzékenységet, jótékonykodást, valamint a megfelelő munkakörnyezet megteremtését.
Az utóbbi időben a CSR elvén belül egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a környezeti szempontok. A jelenleg főként önkéntes szabálykövetésen alapuló rendszert kötelező jogszabályok fogják felváltani. Ez persze nem azt jelenti, hogy köteleznék a cégeket például napelemes rendszer telepítésére, vagy bármi ilyesmire. Azt azonban látjuk, hogy az EU politikája milyen irányvonalat vett fel.
Így persze egyre biztosabban jelenthetjük ki, hogy ezek az értékek ma már nem hiányozhatnak a cégek belső kultúrájából. Persze figyelembe kell venni, hogy mindenki a maga szintjén, a saját lehetőségeihez mérten tudja a CSR szellemében működtetni a vállalkozását.
Egy napelemrendszert kiépíttető vállalat már magával a rendszerrel kommunikálja dolgozói és ügyfelei felé is, hogy azonosul ennek a szemléletnek az elemeivel.
A napelemek telepítése az innovatív és környezettudatos gondolkodás elsajátítását bizonyítja. A modern életmód környezetre gyakorolt hatásával kapcsolatban növekvő tudatosság mindenkire nyomást gyakorol. Egyre fontosabb kérdés egy vállalaton belül is, hogy környezetbarátabb munkamódszereket alkalmazzon. A vállalkozások számára a környezetbaráttá válás a növekedést is elősegítheti.
Zöld PR
A kutatások kimutatták, hogy a fogyasztók többsége fontosnak tartja, hogy környezettudatos vállalatoktól vásároljon. A zöld szervezetek iránt egyre jobban növekszik az érdeklődés, ezért egy-egy ilyen tudatos beruházással nőhet az elismertség a szervezet iránt. Egy ilyen beruházás, és annak megfelelő kommunikációja javíthatja a márkaismertséget és támogatja a márkahűséget.
A márkaimázs javítása munkaerő szempontjából is számít, hiszen pozitív hatással van a munkaerő megtartására, emellett pedig megkönnyíti az új alkalmazottak bevonzását. Ez különösen igaz a fiatalabb, környezettudatosabb generációra, akik már ilyen értékek mentén hoznak döntéseket, akár a munkahelyükkel kapcsolatban is. Ráadásul a minőségi munkaerő innovatív, nyitott gondolkodású, ez pedig természetesen összefügg a környezettudatos gondolkodással is.
Az ügyfelek szívesen lépnek kapcsolatba olyan márkákkal, amelyek környezetbarát eszméiket tükrözik, a munkaerőpiacon pedig vonzóbbá válik a cég.
Gazdasági kérdések
Egy vállalkozás “zöldítése” tehát erőteljesen kapcsolódik a CSR elvéhez, de az etikai kérdések mellett a PR is számít. Persze mindannyian tudjuk, hogy az utóbbi időben egy ilyen döntést legfőképp a gazdasági nyomás miatt hoznak a vállalatok. Hiszen jelenleg a napelem rendszer a legjobb módja a kiadások csökkentésének.
A működési költségek optimalizálása, főleg a jelenlegi körülmények között, lehetőséget biztosíthat az árak csökkentéséhez, a versenyképesség megőrzése, sőt növelése érdekében.
Ezzel mindannyian tisztában vagyunk. Azonban a társadalmi felelősségvállalás és a PR szempont legalább annyira számít hosszútávon, mint a pillanatnyi gazdasági helyzet. Hiszen a környezetbarát folyamatokba beruházó cégek számos olyan előnyt is élveznek, amelyek túlmutatnak az alacsonyabb energiaszámlákon.
Ha céges napelem telepítésén gondolkodsz, akkor keress minket!